Thursday, November 20, 2014

Hobi jahit manik

Sukacitanya aku nak berkongsi hobi dan juga minat aku sejak kecil. Beading atau bahasa melayunya seni jahitan manik. Lebih kurang macam tu lah. Ikutkan aku ni bukannya ada bakat seni sangat pun. Tapi seni tu boleh dipelajari. Ianya juga adalah ilmu. Mana lah tahu, suatu hari nanti aku dapat menguasai seni jahian manik ni. 









































Ini adalah hasil jahitan manik yang aku pelajari dan cuba serta berusaha mencurahkannya pada sepasang demi sepasang baju. Apapun perkara yang kita buat takkan terus jadi sempurna. Dengan usaha gigih dan kerja keras serta semangat tinggi, sesuatu yang nampak mustahil tu boleh berjaya. Kena rajin belajar dan mencari ilmu. 

Harapan aku suatu hari nanti adalah untuk menghasilkan seni jahitan manik aku sendiri. Nampak macam mustahil je, tapi mana tahu kan dengan izin Allah swt, aku berjaya mencapai impian. 

2 comments: