Thursday, November 3, 2011

1-11-11 (selasa)

cantikkan tarikh 1-11-11 ...

entri kali ni nak cerita pasal rutin chck-up ... ada kena mengena juga la dengan tarikh tu ..

kali ni kanda hantar aku ke klinik ... awal pagi kami ke klinik desa sungai merab luar ... sebabnya ibu mertua yg suh pegi sana, katanya nnt senang bila dh ada rekod kat klinik desa, nurse boleh datang rumah tuk buat pemeriksaan pada baby ... aku betul2 tak tahu ada sistem macam tu kat kampung2 ... tapi bila ke klinik desa tu, nasib x menyebelahi aku kot sebab dorg hanya tetapkan hari isnin je tuk check up ibu mengandung, aku plak pegi hari selasa, mmg x dapat la ... tapi berita baiknya kalo aku x check up kat situ pun xpe... cuma nnt bila dh bersalin, just pegi report aje la, then nurse akan tetap datang rumah juga ... fuhh legaaa !!

satu benda dah setel ... then aku tanpa buang masa terus ke klinik kesihatan putrajaya presint 3 ... tempat biasa aku check-up.

Kali ni disebabkan aku dh nak msuk minggu ke 36, so dpt peluang jumpa doktor ... dan kali ni doktor buat pemeriksaan ultrasound aka scan baby ... alhamdulillah semua ok ... aku nyer HB dah stabil iaitu 11.0 tepat .. berat baby 2.5kg dan berat aku 69.6 kg (dasyat !!) ... berat dh naik hampir 20kg ... huhuhu. kata doktor, baby dh berubah kedudukan, kepala dh kat bawah, air ketuban ok, pergerakan baby ok....  so lepas ni kena dtg check-up seminggu sekali ... sehinggalah baby lahir !!!

satu benda yg belum terjawab .... jantina baby ku ... sewaktu doktor buat scan, mmg dh x nampak, terlindung sebab baby tutup dengan kaki dia ... mungkin baby malu kot nk tunjuk ... surprise la ni !! apapun aku bersyukur, baby sihat dan aku pun sihat !!

No comments:

Post a Comment