Monday, November 14, 2011

SALAM AIDIL ADHA

Lupa plak nk update pasal raya haji ...

Raya haji tahun ni plan asalnye nk balik kampung di kelantan ... tp mendapat tentangan dr kakak tersayang. katanya x usah balik, sebab kandungan dh sarat, takut nnt jd pape dlm perjalanan nnt. 

Betul juga tu, aku ni dh sarat sangat2. kebetulan raya haji genap plak kandungan 9 bulan. mmg la aku masih kuat tp risau juga kan... perjalanan ke kelantan tu bukannya amik masa sejam dua ... so, aku xnk amik risiko.

Nak dijadikan cerita pada pagi raya tu pulak, kanda kena duty, hurrmmmm ... hambar je rasa raya haji kali ni... x rasa cam raya pun.. dh la solat sunat raya pun x pegi.. uhuk uhuk huk !!!

Nasib baik la ada kakak kat sini, sekurang2 nye leh jumpa dia n beraya bersama. walaupun kanda x dpt bawa aku ke rumah kakak, aku ajak adik ipar, dlm kul 1 tghr kitorg ke rumah kakak aku di Bandar Baru Bangi... dapat la merasa nasi dagang dan ketupat palas .... terubat juga la kerinduan tuk beraya di kampung halaman ... then dpt pulak sikit daging korban dari kakak.. daging tu pemberian abg yang juga duk kat BBB.

Belah malam plak ada buat makan2 kat umah. semua adik beradik ibu dan abah berkumpul di rumah ... meriah jugak le, bdk2 duk berenang and mandi manda kat dlm kolam, org dewasa plak terjun kolam belah malam nye. aku x banyak membantu malam tu ... sbb x larat sgt .. lgipun ramai yg dtg membantu ...

Kanda balik selepas maghrib ... walaupun rumah penuh dengan ahli keluarga, tp dlm diri aku rasa teramat kosong dan sunyi ... rindukan kampung halaman !!

No comments:

Post a Comment