Tuesday, March 13, 2012

Konvokesyen orang

event convocation macam ni, sgt hapPENING ... macam-macam hal berlaku ... kalau nk cerita semua kat sini mmg xkan habis .... aku pun malas nk ingat balik semua c2wc tu ... ada yg ok ada yg tak ok.... macam2 ragam manusia aku boleh tengok. dah lali dengan keadaan bila setiap kali event konvo.

cuma kali ni aku terpanggil tuk menulis tentang satu c2wc yang menyentuh perasaan aku. mcm biasa, aku bertugas di kaunter pertanyaan. sekeliling aku ni mmg penuh dengan manusia yg dtg entah dr mana. rata2 mcm orang kampung. aku boleh bezakan mereka dr segi penampilan dan pembawaan diri mereka. itu bukan suatu yg luar biasa. 

so nk dijadikan cerita, aku duk melihat gelagat og ramai yg berlegar2 di lobi .... memandang di sekeliling, kemudian aku terpandang ke sebelah kiri kerana ada kelibat seorang graduan lelaki menerpa ke arah ayahnya ... dia meluru ke arah ayahnya lantas terus aje dia peluk ayah dia yg memang sedang menunggu. peluk punya peluk kiri kanan, si ayah sembamkan muka pada bahu kiri anak lelaki dia. lama juga ... aku syak si ayah ni macam menangis aje .... terharu dengan anak dia yg konvo agaknya ... almaklumlah kan.. kemudian pelukan dilepaskan, si ayah terus memalingkan muka membelakangi anaknya ... sambil mengesat air mata ... kan betul tekaan aku. 

tersentuh hati aku melihat seorang ayah menangis gembira dengan kejayaan anak. itu baru konvo dah menangis gembira. konvo ni tuk cikgu, so mmg lepas konvo kompem terus dpt keje. tunggu posting aje tu.

aku teringat masa aku konvo dulu .... mak dan ayah aku dh xde time aku konvo ... yg dtg pun abg dengan kakak je.... dh tu hingga sekarang aku belum dpt keje tetap lg ... belum rezeki dpt keje tetap lagi agaknya. diorg ni bertuah la, konvo yg mmg dh dpt keje, abis belaja terus kompem jd cikgu ... aku ni x, lepas konvo nk kena cari keje dulu, dh tu bukannya keje tetap .. lg satu belum tentu dpt keje seperti yg duk belaja 3 4 tahun tu ... sedih hingga sekarang !!








No comments:

Post a Comment