Thursday, October 10, 2013

Putrajaya International Fireworks Competition

Dia datang lagi ... setelah beberapa tahun event ni xde, tetiba tahun ni, muncul semula. aku excited nak tengok walaupun dah banyak kali tengok, tetap tak bosan !! cuma kali ni excited lebih sebab nak bawa anakanda al-qa'id menikmati keindahan bungapi.

Teringat sewaktu aku bekerja di PICC dulu, event fireworks ni memang seronok sebab dpt tgk bungapi dari tempat VIP, siang hari ada pelbagai program dianjurkan dalam PICC. sampai tahap rasa mcm nak pecah telinga sebab muzik kuat dan riuh dengan crowd. habis je event, jam 12 mlm baru bersiap balik rumah. sampai rumah jam 1 pagi ... tidur lambat, esoknya kena bangun awal. memang penat tapi seronok. kali ni aku hanya berkesempatan tengok bungapi dari jauh.

Kali ni aku nak sangat tengok team korea dan Dubai, tapi x kesampaian. apapun dpt tgk team perancis, usa dan china pun dah ok ... selain dari nak tunjukkan fireworks pada anakanda al-qa'id, aku sebenarnya nak lepaskan gian amik gambar ... dah lama sangat mr. nikon terperap dalam kotak, apa kata kali ni cuba skill amik gambar bungapi ... 

Team USA .... view dari Taman Cabaran, Presint 20, Putrajaya .... 15 Sept 2013 Ahad










Ini pula hasil dari kamera handphone sony xperia .... sambil merakam dalam masa yang sama snap picture !! 








Event fireworks memang aku nantikan saban tahun, aku suka tengok bungapi and berangan tuk amik gambar yang hebat-hebat ... huhuhu ... kalau tengok profesional photographer aku jadi gila sbb gambar diorg nye cantik2 ... harap suatu hari nanti aku pun boleh amik gambar mcm profesional jugak, hanya tuk kepuasan sendiri !! 

No comments:

Post a Comment