Wednesday, May 28, 2014

Semoga Esok Masih Ada

Assalamualaikum wbt

Memang benar, kita merancang, Allah swt juga merancang untuk kita .. Sudah tentu perancangan Allah swt lbh baik ... Namun kita tak tahu apa yang Allah swt telah rancangkan utk kita .. Jadi berdoa dan bersangka baik dengan Allah swt ..

Perancangan aku untuk mengandung pada tahun ini tergendala ... Banyak pula halangannya ... Walaupun ia hanya la plan yg kecil (tapi memberi kesan yg sangat besar) .. Dari tahun lepas aku berusaha, tapi kanda belum sedia rupanya ... Bila masa yang dirancang tiba, aku pula jatuh sakit apendiks ... Siapa sangka???

Oleh kerana di perut sudah ada dua scar torehan skalpel so kena la amik masa yg lama tuk pulih dan kembali beraksi ... Terpaksa la menahan perasaan bila melihat seorang demi seorang menerima berita gembira menambah umat nabi muhammad, aku pula memendam rasa ..

Kalau dulu (selepas setahun) aku memikirkan masih belum puas memberikan kasih sayang pada si kecil, risau aku abaikan dia, trauma c-sect dan juga morning sickness melampau ... (tahun kedua) dah ready tapi kewangan pula x stabil, anak makin perlukan perhatian dan lain lain lagi ... Siapa sangka kini kami bersedia dan merancang yang terbaik tapi lain pula yang terjadi ..... Aku masih mengharap !!!

Apapun berdoa, tawakkal dan berserah pada Allah swt semoga aku diberi nikmat dan rezeki yang tak pernah putus ... Amiiin

No comments:

Post a Comment