Saturday, August 30, 2014

Fresh Seafood at Ana Ikan Bakar Petai, Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang

Saje nak berkongsi apa yang kami makan sewaktu singgah di Tanjung Lumpur tempohari. Menu yang sangat simple tapi sangat sedap, kenyang dan diingati. Aku memang kalau boleh nak masakan aku diingati oleh yang memakannya. Walaupun hanya sepinggan nasi. Itu maknanya masakan kita ni penuh dengan kasih sayang. 

So bagi aku orang yang memasak untuk kami makan malam tempohari telah memasak dengan ikhlas. Sebabnya hingga ke hari ini kami masih ingat dan nak pergi lagi. 







Aku terpaksa meminta izin kanda untuk snap picture makanan ni. Kanda memang anti sangat orang ambik gambar makanan. Dia boleh jadi tak lalu makan dan meluat. Bila kanda izinkan, aku cepat2 snap, dapat sekeping dua pun jadi lah. Gambar-gambar makanan yang lain tu aku snap aje sebab kanda tak berada di tempat kejadian. Kalau kanda ada memang aku tak berani nak buat. Tak pasal kena bebel percuma nanti.

Tengok gambar-gambar ni makin aku rasa nak kesana lagi sekarang juga!!!!

2 comments:

  1. hahha kan..mmber aku pn xsuke klo org ambik2 gmbor mkanan ni tp kita sbnrnya nak msukkan dlm blog sbb nak bercrita..kan3?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahahhhahahha kalo ngn abib aku mintak izin la... kalo dia xde, sukati aku je nk amik gambar .... ahahhahhhhaha

      Delete