Saturday, March 21, 2015

Cuti sekolah

Assalamualaikum wbt

Seminggu cuti sekolah, aku pun cuti juga, cuti penggal giatmara. ahahhahahahha. Tapi baru hari ni berkesempatan jenguk blog. Busy sangat-sangat. Kena siapkan homework bagai. Balik kampung plan nak siapkan kat kampung homework tapi ada je program lain. Balik rumah Mersing pulak, ada je benda yang nak dibuat. 

Ikutkan aku taknak balik kampung, sebab nak siapkan homework. Tapi kanda pujuk balik, katanya atuk dan wan rindukan cucu. Lagipun sebagai anak kena la selalu jenguk mak ayah kan. Lain lah aku ni, mak ayah dah takde. Sebagai isteri aku kena lah taat pada suami. Aku taknak suami aku jadi anak derhaka. Hampir dua bulan tak balik jumpa mak ayah, so bila dh cuti panjang ni, apa salahnya luangkan masa baik kampung jumpa mak ayah.

Okey, dah balik mersing aku cuba siapkan homework aku yang terbengkalai. Tapi masih juga tak siap hingga ke hari ni. Huhuhuhu



Dua hari lepas, jiran aku whatsapp, lebih kurang macam ni la, dia nk aku jadi model make-up dia. So aku setuju aje. Petang lepas asar tu kami jalankan lah projek jiran aku tu. Alkisahnya, kawan jiran aku ni nk nikah bulan mei nanti, dan minta dia make-upkan. Oleh sebab dia dah lama tinggalkan kerja-kerja make-up ni, so dia bercadang untuk warm up balik skill make-up dia tu. Lelama tinggal nanti hilang pulak ilmu yang dipelajari. Aku pulak dah lama sangat tak touch-up muka dengan make-up, dan teringin nak dimake-upkan, so aku setuju aje lah.

Bila tengok peralatan make-up tu aku tetiba jadi teruja, terus aje cakap kat jiran aku tu, lepas ni aku pulak nak make-upkan dia. Tolong ajarkan aku make-up. Nak juga cuba guna segala mak nenek peralatan make-up tu terutama berus. Nak beli make-up set sendiri rasa membazir. Bukannya selalu pkai pun. Tapi aku sebenarnya suka make-up, tapi tak reti nak make-up. Nak masuk kelas rasa malas. So make-up la dengan apa yang aku ada. Sekali tengok peralatan make-up jiran aku tu, complete set, macam-macam ada, tangan rasa gatal plak nak mencuba. 

So inilah hasil projek kami. 


 
Seronok juga belajar make-up ni. Lepas ni kalau ada peluang, aku nk blaja make-up lah pulak. Memang minat dan suka make-up. Tapiiiiiii ..... takde modal. kih kih kih. Dulu ada juga berangan nak jadi jurumekap. Sama macam aku berangan nak jadi tukang jahit. Semoga jadi kenyataan suatu hari nanti. In Sya Allah

No comments:

Post a Comment