Friday, March 6, 2015

Entry takde tajuk

Assalamualaikum wbt

Rindunya kat blog, sangat lama tak update. Sejak masuk giatmara ni memang masa sangat terhad. Banyak perkara nak cerita dan kongsi tapi masa tak mengizinkan tambah dengan penyakit malas. 

Tak sangka sekarang dah hampir 3 bulan aku jadi pelatih giatmara. Rutin harian aku jam 7.30 pagi gerak ke bengkel, lebih kurang 8.45pg aku sampai. Jarak bukan jauh sangat pun, tapi kat bandar ni kadang ada banyak kereta, kadang lengang. Aku kena pandu perlahan-lahan di sekitar Mersing ni. Sebab orang sini memandu melulu, kalau nak keluar simpang tu, main terjah je. motor kereta sama je. Aku pernah eksiden sekali dan hampir eksiden banyak kali. Brek mengejut toksah cakap, sampai simpang baru bagi signal. Kadang tu langsung tak bagi signal. Huuurrmmmmm.

Jam 8.00pg assembly. Kena nyanyi lagu negaraku, lagu negeri johor dan lagu giatmara, bacaan doa dan ikrar. Dengar amanat then baru masuk bengkel sekitar jam 8.40pg. Masuk bengkel pulak kena baca doa, pastu baru leh buat kerja. Jam 10.00pg tea break setengah jam. Rehat sejam dr kul 1.00tghr ke 2.00ptg. Sebelum balik kena gotong royong dulu. Sekitar 5.15ptg baru boleh balik.

Sampai rumah je badan letih. Sesi surirumah pulak sampai la tido jam 11.00mlm. Cuti hari jumaat dan Sabtu. Kalau ada cuti umum, kitorang pun cuti jugak lah. Sama macam orang yg bekerja. Pertengahan bulan mac ni ada cuti pengal selama seminggu. Aku nak duk umah je. Rehat puas-puas. Petang-petang boleh ambil angin kat pantai.

Hari cuti hjung minggu biasanya aku manfaatkan sepenuhnya untuk anak dan suami. So mood nak berblog 50-50. Aku ni jenis yang malas nk berblog kalau tkde mood. Pastu benda nak diceritakan hilang macam tu aje. Bila ada masa online, dah lupa nak tulis apa. akhirnya senyap macam tu aje. Hari ni pun sama, tapi aku nak dapatkan mood, so merepek meraban la sekejap. Mana tahu tetiba je mood datang dan idea mencurah-curah. At least boleh draft dulu. 

Ok dah nak maghrib, kena uruskan anakanda dulu. Malam karang sambung balik. 

No comments:

Post a Comment