Tuesday, December 31, 2013

Christmas day off

Assalamualaikum wbt

Sempena cuti Krismas lepas, kami tiga beranak jenjalan menaiki train. Mulanya plan nak bawa anakanda al-qa'id merasa menaiki train semasa Birthday yang ke 2 tahun pada november lepas. Tapi terpaksa batalkan niat sebab tarikh yang sama diadakan hari keluarga pak abu. kena la dahulukan hari keluarga .... akhirnya dapat juga tunaikan janji pada qa'id untuk bawa jenjalan naik train.

Dari putrajaya kami menaiki train ERL menuju ke KL Sentral. Dari KL Sentral exchange Putra LRT menuju ke KLCC. Destinasi kami ialah Aquaria KLCC.

Ini kali pertama kanda dan qa'id ke Aquaria. bagi aku ini kali kedua. so aku main peranan sebagai tour guide !! Perjalanan lancar, tak sesat pun, tak dinafikan makhluk manusia memang ramai. dari putrajaya hingga ke Aquaria ... penuh sesak dengan bermacam-macam orang !! tambah lagi hari cuti umum .... nasib baik la crowd sume rakyat tempatan dan pelancong asing. aku tak suka kalo bersesak dengan crowd dari kalangan indonesia dan bangladesh. so aku cuba elakkan ke area water fountain KLCC ... ramai warga asing lepak kat situ !! 

Aku perhatikan area Aquaria sangat sesak dan tak banyak perubahan .... qa'id dan papa sangat teruja tengok ikan jerung besar dan ikan pari yang sangat besar !! huhuhu aku happy tengok gelagat papa dan qa'id !! at least diorang seronok so aku bahagia !! ada la juga manfaatnye .... 

Setelah penat meneroka Aquaria, kitorang terus gerak balik ... plan nak singgah ke muzium dan bird park dibatalkan sebab kepenatan. Alhamdulillah, aku seronok dapat luangkan masa dengan kanda dan anakanda al-qa'id ... semoga lepas ni kami dapat habiskan masa bersama dengan aktiviti yang bermanfaat !!

No comments:

Post a Comment