Friday, October 21, 2011

MENGGEMPARKAN !!!

THIS MORNING 21/10/2011 (FRIDAY)










pagi tadi aku dan family mentua dikejutkan dengan kematian seekor anak rabbit dan 9 ekor anak ayam.... sungguh menyayat hati ... mengerikan dan menggemparkan.... angkara manusia atau binatang buas ????

anak rabbit dijumpai mati dalam sangkar ... keadaannya sungguh tragik ... tinggal kepala bersama kulit bulu yang dah tersiat dari badan, isi perut dah xde, sepasang kaki depan dh xde ... tinggal kaki belakang aje yg masih bersambung dengan badan.... yg peliknya, sangkar tidak terusik, kesan darah sikit aje pada lantai sangkar ... so camana pembunuh ni melakukannya ??? aku x sempat amik gambar keadaan rabit dalam sangkar .... gambar yg kat atas tu diambil sebelum ditanam ...lagi dua ekor rabit dewasa ( mak ngan bapak anak rabit yg malang ) x pulak jadi mangsa ....

9 ekor anak ayam rasanya sume mati kot ... sebab yng jumpa hanya 5 ekor ... 3 ekor dijumpai mati bergelimpangan berdekatan sangkar ... 2 ekor dijumpai mati dlm kolam ... lagi empat ekor x jumpa ... mungkin bangkai ayam lg 4 ekor tu ada tersembunyi di hutan belakang umah kot ... 

sungguh menyayat hati ... aku blur seketika bila tgk apa yg terjadi ... speechless ... x tercapai akal tuk fikirkan kejadian yg sungguh dasyat ni ... mula2 tu menyeramkan, lama2 aku rasa geram plak ... sungguh aku tak faham kenapa ... apa punca dan motif .... 

sekitar rumah tu mmg la bayak monkey, tapi sepanjang duk bela binatang ni, monkey hanya curi makanan aje ... x penah plak buat benda kejam camni ... 

malam tadi mmg aku terdengar bunyi anjing menyalak ... bunyi dekat sangat .... tp x pulak aku nak tgk jam atau bangun .... selalunye aku kerap bangun malam sebab nak ke toilet ... tapi malam tadi lain pulak ... ada kemungkinan juga anjing2 ni punya angkara ... anjing bela mmg makan palet, tapi anjing liar ni makan binatang ... lebih2 lagi rabbit ... binatang yg tak pandai melawan dan mempertahan diri ... macam ayam plak, pelik juga semua boleh mati .. ayam ni pandai la jugak mempertahankan diri .. mcm kalao sergah dia akan terbang ... lagi pelik, apa motif anjing bunuh semua ayam tapi x usik pun ... x makan pun ... 

pagi tadi sebelum datang ke tempat keje, aku dan kanda nampak anjing2 tu sume masih ada berkeliaran ... berdekatan dengan umah ... sume 5 ekor ... siap la anjing tu sume ... nasib anjing tu baik sebab senapang bapak mertua kehabisan bullet ... kalau tak ... mmg dh nahas. 










No comments:

Post a Comment