Thursday, October 27, 2011

Roti Canai D'Bukit

Semalam aku bercuti sempena cuti umum sambutan hari raya deepavali ....

alkisahnya, hari ni juga kanda kena sailing .. xpe la ... dah terbiasa kena tinggal ... kanda sailing pun seminggu je .. isnin depan insyaAllah kanda balik la .... (ayat pujuk hati sendiri)

kalo hari cuti biasanya aku akan lajak tidur sampai kul 10 pagi  ... tp hari ni selepas hantar kanda ... aku lepak2 kat sofa ... kebetulan ibu mertua ada ... so sambil lepak, aku borak2 dengan ibu mertua ... then ibu mertua ajak keluar breakfast ... aku setuju aje sebab alang2 dh bangun pagi and perut aku pun lapar ...

bapa mertua bawa kitorang pegi makan roti canai di bandar baru bangi ... nama kedai tu roti canai d'bukit ... pertama kali dtg sini ... sebelum ni duk lalu je tp x pernah tergerak hati nk singgah ...

aku x suka sangat roti canai ni .. tp makan juga la sekali sekala bila teringin sangat ... so aku malas nk banyak songeh, ikut aje apa yg bapa mertua pesan ...

bila makanan yg diorder dh sampai, aku pun jamah la.. sekeping roti canai, cicah dengan kari kambing ... air milo .... wow, sedap .... sangat-sangat !!! sekeping rasa x cukup ... rasa cam nak tambah tapi malu .. dlm hati, xpe la... nnt aku akan ajak kanda dtg makan sini ... leh makan puas-puas ...serius mmg sedap ... tp kalau nk dtg, kena dtg awal pagi ...

sebabnya ...

kedai ni kecik je, suasana kampung, tepi jalan besar, atas bukit, terlindung dengan pokok2 menghijau ... kedai ni memang ramai pengunjung .. semua lapisan umur ... berpasangan, bersama keluarga, kawan2 ... tempat parking terhad, so ramai yang parking di tepi jalan besar ... 1st impression aku stp kali lalu sini, kenapa banyak kereta ? mesti ramai org kan? so x suka la org ramai ... nnt servis lambat dan xde tempat ... itu la sbb nape x pernah singgah ...

tapi ...

kedai ni org melayu punya dan pengunjung nyer juga melayu ... jarang aku jumpa kedai melayu buat roti canai yg sedap ... sewaktu kami tengah menjamu selera, ramai pengunjung yg baru sampai sedang menanti tempat ... so x dpt la nk duk lelama ... abis makan terus blah .. servisnye pun boleh tahan la ... kalau dh ramai tu kena faham la kan ... tp msg2 mcm x merungut .. mb sebab dh tahu suasana kedai tu mcmn ... yang penting roti canai dia memang the best ever ... dan pekerja diorg pun ramai dan cepat ... tp disebabkan ruang yg terhad dan masing2 tak kisah tunggu lama tuk dpt tempat ... cuma yg mcm x reti bahasa tu ... dh abis makan tu, blah la cepat ... ramai lgi yg duk tunggu nk dptkn meja....

waktu dh nk balik tu pun ... pengunjung datang x putus2 ... huuuurrmmm no wonder la ... aku x terfikir plak nk amik gambar, almaklum la, kamera xde ... mb next time kalau pegi lagi, aku akan amik gambar .... guna kamera hp aje !!

No comments:

Post a Comment