Friday, January 13, 2012

Pantai kemaman

Keesokan hari selepas POP day, kanda bawa aku ke pantai kemaman....

Malam POP day tu sepatutnya stay hotel kat bandar kuantan ... tp kanda ubah plan. selepas abis je dinner, kitorg balik ke hotel penginapan tuk check out ... kitorg terus gerak ke kemaman mlm tu jugak ... and stay di umah peranginan kawan kanda di kemaman.

pagi esoknya selepas sarapan pagi kitorg terus ke pantai ... aku sgt excited tuk berenang and mandi laut ... dh lama teringin mandi laut tp duk putrajaya mmg jauh dr laut ... kalo pg PD pun xde selera nk mandi, air nyer sgt kotor ... 

sampai je pantai, aku snap beberapa pic dan terus ajak kanda mandi, dh x sabar bila tgk air laut yg tenang, jernih, cantik dan xde ramai org ... kawan kanda x mandi sama sbb dia xde teman and xde baju renang ..

kanda cakap pantai kat sini dalam sbb dh terhakis, kena hati2. mmg betul pun sbb aku hampir lemas ... permukaan pasir dlm laut x rata ... beberapa langkah dr gigi air, dah paras pinggang, bila ketengah lg dia jd paras punggung ... aku berenang dr tengah nk ke gigi air, tetiba nk jejak kaki ke tanah, x sampai, nasib baik kanda berenang di belakang aku, dia sempat paut lengan. kalo x aku dh drowning !! 

then kanda plak bertembung dgn obor-obor ... ketika tu aku bertenggek atas batu besar, rasa cam nk terjun ... tp tetiba teringat yg aku mengandung ... bila pandang air yg jernih aku nampak sesuatu berwarna biru ... mcm plastik tp bergerak2 ... terus x jadi terjun ... kanda plak tgh berenang ke arah benda biru tu then tetiba dia sempat break ... katanya itu obor2 .... 

kitorg mandi x lama pun ... nampak je laut tu tenang, xde ombak besar mcm selamat ... tp jgn disangka air yg tenang xde buaya ... mmg kat laut xde buaya tapi bahaya nyer mmg ada ...

selesai mandi manda, kitorg terus gerak balik ke umah penginapan tuk packing barang, petang sikit baru gerak balik ke putrajaya.







sekeliling batu tu airnya cetek, dr batu tu la aku cuba berenang ke gigi air .. tetiba dh dekat ngn gigi air, kaki x jejak tanah .. ingatkan makin ke tepian makin cetek ... sangkaan aku meleset ... aku hmpir lemas


batu yg aku duk bertenggek cuba tuk terjun sblm teringat yg aku preggy dan aku nmpk obor2 warna biru


 pemandangan dari balkoni umah penginapan milik kawan kanda ...




No comments:

Post a Comment