Tuesday, November 27, 2012

Rest in peace

Baru semalam update tentang si montel ... alih-alih pagi ni time nak bagi susu, panggil punya panggil, senyap aje ... aku syak ada bapak kucing datang malam td. montel terlalu kecil tuk melawan dan selamatkan diri. sewaktu bela 3 beradik dulu, memang bapak kucing tu ada datang, intai-intai dan kitorang perasan kehadiran dia, kanda terus hambat bapak kucing tu. kali ni memang x dapat buat pape. xde siapa perasan. kesian montel ....

Semalam 26/11/12 isnin, ibu mertua khabarkan pada aku dengan berbisik, "rabbit dah mati" .... erk, speechless kejap. waktu tu hujan renyai, so aku dengan rasa sedih, kuatkan diri pergi ke kandang sebab nak tengok. terkejut tengok markonah terbujur kaku atas rumput. melihatkan keadaan markonah, tentu dia baru mati, sebabnya tanah kat situ tidak terusik. kalau mati semalaman, mesti sekitar bangkai ada tanah gembur ... tak tahu la pulak nape tanah tu tergembur ... tp memang mcm tu keadaannya. 

Aduh, rasa bersalah sangat. nak aje aku pesan pada adik ipar supaya jangan bela arnab lagi. sebab kami yg ada kat rumah ni xde masa nak jaga ... lagipun rabbit ni cerewet sket penjagaan dia. buktinya jelas, arnab yang bawa balik ke rumah comel2 belaka, tapi bila bela arnab tu mesti sakit, bulu yg lebat jadi luruh, bulu sekitar telinga dan hidung akan tanggal, telinga jadi berkurap dan macam2 lagi la. rasa macam mendera binatang pulak. kenapa la adik ipar aku tu tak serik2, tetap nak bela arnab. 

Semoga montel dan markonah rest in peace .... 

No comments:

Post a Comment