Thursday, August 22, 2013

Sambutan hari raya UPM 2013

Semalam 21/8/13 rabu telah berlangsungnye Sambutan Hari Raya Aidilfitri UPM 2013 ... yang telah diadakan di perkarangan Dewan Besar UPM. ini kali kedua aku menghadiri majlis raya UPM ... tahun lepas tak update sebab waktu tu masih baru masuk keje, so tak tahu ada majlis seperti tu ... seperti juga sambutan Hari Raya JPM, semua warga UPM berkumpul ... ada gerai-gerai dari PTJ ... pertandingan gerai tercantik .... berebut makanan .... melaram tunjuk baju raya masing2 ... bersesak2 tengah panas.... make up habis cair, muka sume berkilauan .... nasib la JPM buat dalam dewan kat PICC ... dulu buat kat perkarangan Blok B tu je ... memang panas ... sekarang ada aircond, dewan grand, cantik dan selesa. kan bagus kalau UPM pun buat kat dalam dewan ... hikhikhik !!!

Well teringat kenangan lama .... apapun kali ni aku bersedia mental fizikal ... datang awal sebab nak tolong PTJ buat persiapan terakhir kat khemah !! kalau aku tahu nk kena berpanas dan menunggu, takdenye aku datang awal ... habis make up cair tau .... eheheheh ... so datang dengan paperbag besar sb nnt nak kutip makanan. oleh sebab dh dtg awl so leh la survey gerai lain tgk menu diorg ... so kali ni aku aim laksa johor & laksam. elok juga datng awal kan .... ngeehhhehe!!!! dapat apa yg aku nk, blah dari situ, terus balik opis. bukan apa, kalau nk kutip semua mmg x sempat. sebab orang ramai sangat, panas dan makanan terhad. menu utama yg UPM sediakan ialah sate. aku tak suka sangat makan sate. sampai opis aku melantak puas2 ... siap leh kongsi dengan staf lain. kesian diorg, x sempat kutip makanan kat gerai2 sebab dh licin ... gara-gara beratur nak amik sate !!! bayangkan waktu aku pergi serang setiap gerai pun, sampai gerai hujung sekali, makanan diorg dh licin. tinggal perhiasan khemah aje !!! betapa dasyatnya warga UPM ... ahahahahhahh ... standard la, sambutan raya JPM pun sama. lewat 15 minit je, putih mata la jawabnye. so lepas kemas khemah, pergi la mereka mencari makan di restoran.

Kalau ikutkan, aku tak suka pergi tempat macam tu. tapi aku excited sebab semalam hari raya aku. dah habis ganti puasa dan puasa enam ... so nak le rasa makanan raya. lagipun bayar kot rm5 pd PTJ ... huhuhuhu !! kalau pergi MCD dah kenyang dapat burger, fries dan air dgn harga rm5 tau .... ahhahahaha. apa pun aku xde la tamak sgt nk kutip sume, dapat apa yg aku nak pun dh kira bahagia ... berbaloi raya aku ... eheheh.

Kebetulan member opis ada bawa kamera, so aku pun menumpang la sekeping dua, kamera sendiri malas nk bawa, nampak fotographer sangat kalau bawa cik nikon tu, pastu susah plak nak suruh org lain amik gambar aku, sebab diorg tak tau guna dslr ... kih kih kih ... selain aku yg jd tukang amik gambar ... asyik amik gambar korang je, aku pun nk bergambar juga la !!! so ini lah kenangan pada sambutan raya UPM .... 

Ini menu yang PTJ kami sediakan.... aneka kueh mueh tradisional ...

kueh koci

tapai pulut

kueh bakar

bingka ubi 

kueh palis

makanan myanmar ... miang kam ... 



kek gula hangus, kek buah kukus dan kueh talam keladi 

aku plak tak pakai baju raya macam orang lain, tak pandai melaram ... lagipun cuaca panas, so xyah la melaram sgt !! bergambar dengan opismate !!





Apapun seronok juga la dapat meraikan raya bersama warga UPM .... minggu depan jamuan raya opis plak .... heheh tak sabar rasanya nak melantak lagi !! 

No comments:

Post a Comment