Monday, January 5, 2015

Nasi air untuk orang demam

Assalamualaikum wbt

Dapur kena kuarantine sepanjang tempoh kanda demam campak. Bukan la kata langsung tak masak. Untuk beberapa hari ni masak sup aje. Takleh masak yang bergoreng. Ikutkan aku nak aje masak. Tapi atas arahan tuan punya badan yang sakit. Aku akur aje la.

Aku suarakan juga untuk masak laksam dan laksa. Tapi kanda nak sup dan nasi air aje. Buat pertama kali aku tengok kanda berpantang makan. Sup bukan feveret kanda. Kanda suka masak lemak. Hari-hari masak lemak pun takpe. Tapi sup sebulan sekali. 

Tengok muka kanda masa makan nasi air, macam pasrah sangat. Kesian pulak tengoknya. Ta sampai hati.Tapi dah terpaksa. Semoga kanda cepat sembuh!!



Selain nasi air kanda boleh telan mushroom soup yang instant aje lah. Nak buat sendiri tak boleh sebab nanti kena tumis juga bawang. Macam-macam aku nak masak, tapi dah tuan punya badan larang, biarkan aje lah. 


2 comments:

  1. kalau tgh sakit ni lah mcm2 bnda kna pntang..tak sggup rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok sakit sebab leh kurus.. ahahahhahaha ... kurus secara x sihat dan mengejut.

      Delete