Wednesday, December 12, 2012

Birthday treat

My birthday is around the corner .... i'm going to be 29 years old ... ini birthday aku yg terakhir sebelum aku menginjak ke 3 series .... rasa nak menjerit sekuat hati ... sebabnya aku dah semakin berumur ... rasa sungguh tak percaya aku akan cecah umur 30 ... cepat sungguh masa berlalu ... rasa mcm dah lama rupanya hidup di bumi ni ... bernafas sebagai seorang insan yg tak punya apa2 ... hanya menumpang di bumi tuhan yg maha esa. 

Rasa mcm dah tua sangat dah ... sungguh tak sangka!! imbas balik 29 tahun yg lalu .... entah la ... tak nampak pun apa yg aku capai dalam hidup ini ... rasa mcm kosong je ... amalan dan ibadah ??? pun kosong juga .... aku pun tak tahu masa depan aku nnt macam mana .... 5 tahun akan datang, 10 tahun akan datang ... masih samar2 lg ... aku ada merancang seperti juga orang lain ... tapi rancangan Allah lebih baik dr segala-galanya .. that is why aku tak suka nak hebohkan ... biar aku sahaja yg tahu !! yg penting aku happy dan bersyukur dengan apa yg aku ada setakat ini ... aku hanya mampu berdoa semoga akan datang adalah sesuatu yg lebih baik lagi !!

Ok la, aku nak cerita tentang birthday treat yg aku dapat ... last week aku dpt mesej dari Alamanda Shopping Centre ... aku tak dapat nk tulis kat sini sebab dh delete mesej tu mlm td (delete depan staf yg bertugas) ... tergerak nak post kat sini pun mlm td setelah semuanya selesai ... dh terlambat sebenarnya ... huhuhu .. itu lah dia, terlupa tentang diri sendiri bila banyak hal berlaku di sekeliling aku lately. 

Ok fine, balik semula pd mesej dr alamanda, bunyi nye lebih kurang mcm ni la "HAPPY BIRTHDAY FROM ALAMANDA PUTRAJAYA SHOPPING CENTRE. BLA BLA BLA BLA BLA .... SHOW THIS MSG AT THE CUSTOMER SERVICE CENTRE TO REDEEM YOUR FREE GIFT BLA BLA BLA BEFORE 31ST DIS 2012" ... so semalam aku ajak la kanda ke alamanda untuk redeem birthday gift yg dijanjikan tu. 

Selama beberapa tahun aku jd VIP pd APSS ni, ni br kali pertama aku dpt sesuatu. dan tahun ni juga aku dpt kad VIP tu ... aku ni jenis yg malas nk amik port sume tu ... kalau ada, ada lah, kalau takde, duk diam2. so, aku ke kaunter khidmat pelanggan, tunjukkan mesej. aku rasa berdebar2 sebab terlalu ingin tahu apakah free gift yg dimaksudkan. selesai tulis sesuatu dlm borang ... aku diberi satu voucher ... erk !! voucher aje???   aku tak sempat amik gambar voucher tu ... aku dapat voucher femes ames JE !! .... FREE 100 GRAM BISKUT FEMES AMES JE !! .... HUHUHUHU ... aku malas nk buang masa ... terus aje ke kedai yg dimaksudkan beberapa langkah aje dr kaunter khidmat pelanggan. redeem terus lah !!

So dapat la sebungkus biskut femes ames sebanyak 100g tu .... well, happy juga .... tp tak excited sgt la ... aku tak suka biskut femes ames ni ... terlalu manis dan bila makan rasa mcm telan minyak. so aku bg kanda makan, dia suka aje, tolak batu ngan kayu je ... fikir balik, ok la tu, drpd xde kan ... sewaktu aku isi borang td, aku adalah pelanggan yg ke-20, rupanya ramai juga insan yg lahir di bulan 12 ni yg menjadi VIP alamanda ... 

Well, ini aje la gambar yg sempat aku snap .... buat kenang2an ... huhuhu 




No comments:

Post a Comment