Monday, December 3, 2012

Si penghisap darah

Akhirnya aku dah dapat jawapan kepada masalah yg melanda aku sejak 3 minggu lepas. selama 3 minggu aku jd mcm beruk .... menggaru, menggaru dan menggaru macam beruk, dah la tempat tinggal pun sekampung dengan beruk .... cis !!!

Lengan kiri dan kanan menggerutu, merah2 dan kasar. kanda terkejut aku tunjukkan keadaan lengan. tambah terkejut bila sentuh ... buka itu sahaja, gatal2 tu merebak ke kaki, betis dan peha. tak selesa dan rasa rimas sebab gatal2 seluruh badan. nk buat keje pun tak fokus. 

Kalau dah start menggaru tu, memang kulit akan melecet, pedih dan meninggalkan kesan !! benci betul !! aku tak rasa nak ke klinik, so aku hanya sapu krim gatal je. hilang le kejap rasa gatal tu. 

Rupa-rupanya yg buat seluruh badan aku gatal tu puncanya adalah si makhluk penghisap darah atau bahasa sopan dia parasit. bahasa kasarnya pepijat. aku dapat tahu hari sabtu lepas 1/12/12 ... alkisahnya aku masuk ke bilik dan tetiba tergerak hati tuk pasang cadar. bila aku alihkan kesemua bantal, dan panjat naik ke tilam, aku terperasan ada binatang merayap atas tilam. binatang tu lari menyelamatkan diri.

Aku cepat2 cari dan bila terjumpa terus aku bunuh. fuh, bau dia sangat busuk ... then aku tergerak hati tuk periksa tilam. masyaAllah, memang sangat mengejutkan ..... sekeliling tilam tu dipenuhi binatang bernama pepijat ni .... apalagi, terus la aku khusyuk mencari dan membunuh si penghisap darah .... 

Setel satu tilam, aku pun pasang la cadar. susun bantal sume. aku keluar tuk pastikan binatang yg aku kerjakan td tu adalah pepijat. sebabnya aku sendiri tak pasti, seumur hidup aku, ni kali pertama aku tengok makhluk ni. rupanya tekaan aku tu sememangnya tepat sekali. dan bila mother-in-law cerita pasal pepijat, terus aku rasa takut dan menakutkan. 

Masuk semula ke bilik, keluarkan balik semula bantal dan alihkan semua benda yg ada atas tilam. aku dengan tekunnya duk kelebet setiap bantal .. masyaAllah, banyak lagi .... walaupun takut dan seram, tapi perasaan aku waktu tu teramat geram ... aku lenyek lumat pepijat yg aku jumpa ... sampai mampus aku kerjakan ... so malam tu tidur aku tanpa bantal dan dalam keadaan ketakutan ... tak sabar nak tunggu esok hari sebab nak jemur tilam !!

so tilam dan bantal telah aku jemur seharian .... tapi aku tal boleh rasa tenang ... sebab telur makhluk tu masih ada .... tak sabar nak tunggu hujung minggu ni ... nak jemur lg .... sarung bantal yg baru aku pasang aku nak basuh dengan air panas dan sarung yg lama aku dh bakar .... ketakutan masih bersisa dan aku masih ragu2 dengan tilam yg aku guna. 

Hari ni datang ke ofis, terus search pasal pepijat ... uuuwwaaaaa bertambah menakutkan ... betul2 buat aku rasa terancam .... bertambah risua bila memikirkan si kecil aku tu ... dia pun jd mangsa juga. 

Tak dinafikan bilik yg aku diami sekarang memang tempat yg strategik tuk si penghisap darah ... lembap, gelap dan tersorok ... memang habitat pepijat. adoi la .... kena cari masa tuk kelebet semua tempat yg berpotensi si pepijat ni bersembunyi ... aku betul2 lancarkan perang terhadap makhluk penghisap darah ni ... kanda balik nanti nak ajak p cari ubat pepijat ... 

Ya Allah, permudahkan la usaha dan urusan ku .... mereka juga makhluk dan hamba mu ... tp aku terpaksa menjadi pembunuh kerana mereka telah membawa kerosakan pada ku dan keluarga ku !! 

No comments:

Post a Comment