Tuesday, December 18, 2012

Happy Birthday

HAPPY BIRTHDAY TO MYSELF !!!!

15 Disember 2012 bersamaan dengan 1 Safar 1434 H 

Jatuh pada hari sabtu

Genap sudah umur ku 29 tahun .... sejak dr lahir hingga kini aku tak pernah menyambut hari lahir sendiri ... mak ayah tak pernah dedahkan tentang sambutan hari lahir atau apa2 sambutan melainkan hari raya ... dan aku sendiri tidak pernah tahu bila tarikh lahir aku .. sehingga la suatu ketika, umurku 12 tahun, aku dalam darjah enam .. kakakku tetiba menghadiahkan aku sebatang pencil mekanikal ... aku terpinga-pinga .. katanya "ni hadiah tuk adik, hr ni hari lahir adik" .... aku sangat gembira tak terkata ... aku masih ingat rupa pecil tu .. kaler dia hijau turquois .. huhuhu .. pencil tu dh xde dalam simpanan ... time tu mana la terfikir nak simpan sebagai kenangan bagai ... 

Then next birthday mula la aku mengaharapkan ada yg memberikan hadiah. frust je bila xde hadiah dah lepas tu ... then pada hari lahir aku yg ke 17 .. masa form 5 kalau tak silap, aku minta hadiah birthday dr kakak aku ... kali ni demand ... nk walkman !! sebab waktu tu walkman adalah benda yg tengah hot dan mahal. akhirnya kakak mengalah dan hadiahkan aku walkman panasonic .... yeay dapat hadiah !!... sangat gembira ... aku masih simpan walkman tu ... sebab aku rasa itu hadiah yg paling berharga dalam hidup aku ... 

Walkman tu aku sayang sangat nak guna ... lagipun walkman guna battery 2A ... nak beli battery kena ada duit .. aku mana ada duit ... so walkman tu jarang digunakan !! sekarang ni aku tak tahu la ia masih berfungsi ke tidak ... 

Bila aku dh masuk ke alam universiti, alam pekerjaan dan hingga la sekarang, bila aje tiba birthday kakak, aku tak pernah lupa untuk wish ... dan bila ada rezeki lebih aku akan belikan kakak hadiah ... begitu juga kakak !! kami berdua akan ingat birthday masing2. Last year aku dapat hadiah birthday berupa periuk kaca ala vision .. tp ni brand lain !!

Semasa zaman belajar kat U, xde yg wish pun ... bila dah start keje, baru la ada yg wish ... dan yg paling best semasa kerja di PICC ... walaupun xde yg celebrate birthday aku, tp aku dapat beberapa hadiah drpd kawan rapat ... kawan2 pakat share duit tuk beli hadiah, ada juga yg bg personal ... so dpt la hadiah patung tikus dan bear !! 

Aku tak mengharapkan hadiah pun sebenarnya, tp kalau ada yg bagi tentu la sangat happy !! bila ada kawan2 atau sesapa yg wish, itu dah cukup bahagia sebab orang tu ingat kat aku ... dan doakan aku !! 

Sejak dah bekerja, tiba aje hari lahir, aku akan habiskan duit tuk treat myself ... aku pernah beli minyak wangi yg harga beratus sebagai hadiah tuk diri sendiri ... kali ni, aku tak belikan apa2 tuk diri aku .. tp aku decide tuk belanja family-in-law makan kek !! bila tengok mereka happy, aku senang hati ... 

Kepada kawan2 yg wish birthday aku kat FB dan juga phone call, terima kasih tak terhingga ... kamu semua buat aku gembira ... hanya Allah sahaja yg dapat membalas kebaikan kalian ... semoga hidup kalian diberkati Allah swt !! amin ..

Ni aku just nak share beberapa keping gambar ...






Rasa macam susah nak terima kenyataan yg next year dah 3 series ..... 

Hadiah yg paling berharga dalam hidup aku ialah kelahiran anakanda al-qa'id hail ... syukur alhamdulillah ya Allah !!

Kanda pernah hadiahkan aku bear besar .. lg besar dr diri aku sendiri ... sewaktu kami bercinta duhulu kala lah .... sekarang dh jd suami isteri ... no more hadiah ... tanggungjawab lebih kepada anak plak !! huhuhuhuh

No comments:

Post a Comment