Wednesday, December 5, 2012

Kalsium

Dah lama aku berhenti minum susu .... sebab susu makin mahal ... aku selalunya minum susu tepung every day ... satu pek 500 gram tak sampai pun RM10 ringgit. itu 5 tahun lepas .... pastu naik ... naik lagi ... makin naik .... last week aku ke giant nak beli susu ... terkejut tengok harga .... dah dekat RM20 tuk 500 gram .... 

Tapi terpaksa juga beli ... beli yg murah sikit ... susu tepung nespray 600 gram ... RM 14 !! itu yg paling murah .... susu nespray bagi aku tak sedap ... bau hamis ... ikutkan nespray dan every day keluaran nestle ... tp rasa berbeza dan harga pun berbeza !! 

Terfikir tuk amik pil kalsium sebagai ganti susu ... tp collagen yg aku makan sekarang tinggi dengan kalsium sebenarnya ... disebabkan aku masih lagi breastfeed baby, so aku memerlukan lebih kalsium dalam badan !! 

Selepas bersalin gigi aku patah semasa makan nasi !!! itu tandanya kalsium dalam badan berkurangan ... so untuk tambahkan kalsium kena la makan makanan yg ada kalsium tinggi ... kadang tu aku tak selalunya makan makanan yg ada kalsium .. so nak tak nak kena juga ambil susu atau pil kalsium !!

Dah terlanjur beli nespray, kena la minum sampai habis ... setiap kali minum mesti rasa semacam je dalam perut !!


No comments:

Post a Comment