Monday, December 31, 2012

Handphone

Ini post terakhir aku tuk 2012 ni ....

Nak kongsi cerita tentang handphone yg pernah menjadi milik aku .... dan yg pernah aku guna !!




Motorola K350i adalah handphone pertama yg aku pakai. aku lupa bila beli tp seingat aku tahun 2004 rasanya. masa aku sem dua di U dulu ... dapat je duit pinjaman, terus pegi kotaraya, dan beli hp ni ... harga pun dh lupa ... terpaksa beli sebab selalu terlepas maklumat terutama tentang kelas, kolej jauh dr fakulti dan kawan satu program pun jauh2 ... so nak tak nk beli juga la ... tp taknak kalah, nk yg up-to-date aje ... hehehheh ... then beli simkad maxis .. lupa dh no phone masa tu. then bbrp bulan kmdn tukar no phone baru simkad baru ... yg aku masih lg guna hingga sekarang !! sayang nk tukar lg sebab no mahal dan cantik ... charge operator pun mahal ... tp sbb no cantik .. still guna sampai sekarang !! huhuhu


Nokia 1100 ni bukan aku punya. kakak ipar punya. sebab hp motorola dh rosak, aku plak baru habis study, tahun 2007 ... duit belum ada lg, so akak ipar plak ada hp baru, dia kasi pinjam ..... 


Nokia 2310 adalah hp kedua yg aku beli ... aku br keje sebulan terus angkat hp ni ... tapi guna tak lama pun .. hilang sebab kecuaian sendiri !! sedih sangat !! beli dgn hasil titik peluh sendiri .. bila hilang, meroyan jugak sekejap !!

Guna balik hp nokia 1100 yg kakak ipar punya .. sebelum cukup duit tuk beli hp baru !!


Sony ericson K530i ... ni la hp aku yg ke tiga ... yg aku guna hingga semalam 29/12/12 ahad .... aku beli hp ni pd hujung tahun 2008 ... hp ni ada kisah yg menyedihkan ... aku beli hp ni setelah beberapa bulan bekerja ... harga dia agak mahal ketika tu ... rm850 ... pakai tak lama then kena ragut ... awal tahun 2009, aku beli lg sekali hp yg sama dgn harga rm750 ... hp ni sangat berjasa pada aku ... 4 tahun sudah hp ni bersama aku, kini dia sudah uzur ... dan aku perlu gantikan dengan yg baru !! insyaAllah .... 

Aku aim hp samsung galaxy sebiji ... ye la sekarang kan samsung jd kegilaan ramai .. pg memana, kiri kanan, depan belakang, mesti samsung !! aku pun turut tergoda. so teringin nak memiliki note ... kalau tak dapat galaxy SIII pun boleh la ... 

Tapi bila ada duit, aku sayang plak nk beli .. alih2 aku upgrade gelang ... ahahahahha ... langsung tak menyesal .. huhuuh. hp sony plak semakin nazak ... aku cuba bertahan hingga tahun depan, tunggu dpt rebat yg gomen nk kasi tu ... 

Walauapapun, keputusan dh dibuat ... aku dh malas nk tangguh lg ... 2 tahun kot aku tangguh beli hp ... so last weekend ahad 30/12/12, kanda bawa aku ke the mines tuk usha hp baru ... akhirnya aku angkat hp ni .... ttaaadddaaaaaaa !!!


Sony Xperia Ion ... kini menjadi milik aku .. yeay !! tak jadi ambil note II atau Galaxy SIII atas sebab2 tertentu ... uhuhuhuhuuu ... perabih duit beli hp ni ... harga yg aku dpt ialah RM1500 ... ini kalau upgrade gelang or rantai emas lg untung ... tp xpe la ... aku dh 4 tahun kot tak tukar hp br ... sebab aku jenis setia pd yg satu ... wahahahahahha !!! 

Well, i deserve this .... dalam wishlist ada lg beberapa benda yg belum tertunai. looking forward for them ... new handphone, checked !!

Alhamdulillah atas rezeki yg allah bg ... ada rezeki lebih lg, aku nk perabih kat wishlist yg lain plak!! insyaAllah !!

No comments:

Post a Comment