Wednesday, January 9, 2013

Bantal punya pasal, aku jd robot !!

Jumaat lepas 4/1/12, aku xleh bangun xleh angkat kepala dan badan. Disebabkan tu aku bangun lewat dan setelah bersiap perlahan-lahan, minta kanda hantar ke opis. seharian kat opis menahan kesakitan. sapu flanil dengan harapan akan hilang sakit. tp langsung tak berkesan.

Petang tu sampai ke rumah minta kanda urutkan. rasa lega sangat sebab sakit dh hilang. keesokanya sabtu 5/1/13 aku rasa badan cam lumpuh di bahagian bahu ke kepala. langsung tak boleh bergerak. amik masa yg lama tuk bangun. alhamdulillah boleh bangun juga akhirnya. kesakitan yg teramat sangat. minta kanda urut lg sekali. 

Aku ceritakan pd ibu, ibu senyum dan selamba ckp, "biasa la tu, salah tidur tu, pegi jemur bantal, tepuk2 sikit bantal tu. ibu selalu juga kena, memang x boleh buat apa-apa, tahan je ala sakit tu, dia akan sembuh sendiri tanpa kita sedar. jangan urut, kalau tak dia makin teruk sebab sakit tu pada urat sampai ke tulang belikat." 

Hurrmmmm patut la, hr ni sakit yg amat, sebab semalam aku minta kanda urut. padahnya hr ni rs cam lumpuh. mana la aku nk tahu kan. first time benda nk jd. sume ni salah bantal ... bantal punya pasal ... bantal yg dipersalahkan !! padahal selama ni tidur atas bantal yg sama, elok aje... dah benda nk jd ... apa boleh buat. 

So jadilah aku mcm robot dua tiga hari ni ... hari ni rabu 9/1/13 pun masih sakit. kalau baring memang menyakitkan, so terpaksa la tidur sambil duduk. aku yg bijak pandai ni beli la salon pas dan tampal koyok salon pas tu kat belakang leher dan bahu dengan harapan kurang lah rasa sakit. Membazir duit aje ... betul ckp ibu, jgn fikir sgt, buat biasa je, nnt hilang la dia. bila aku buat tak tahu memang x rasa sakit. tp bila aku tersalah pusing badan, br terasa sakit balik semula. robot pun robot la !! 

Masalahnya disebabkan sakit ni aku tak boleh nk dukung qa'id lelama. tak larat dan rasa mcm nk tercabut bahu dan leher. tp terpaksa juga dukung sebab qa'id sekarang tengah demam, so dia asyik minta dukung dan merengek aje ... aku tahu badan qa'id tak selesa dan sakit. so aku kena la dukung dan peluk tuk tenangkan qa'id. kesian anakanda, kesian juga dekat ibu dia ni!! 

Cepat la sembuh wahai anakanda al-qa'id dan cepat la sembuh sakit otot aku ni !! 

No comments:

Post a Comment