Thursday, January 31, 2013

Pencuci muka

Tiba masa tuk tukar pencuci muka. dah 3 tahun guna pencuci muka yg sama. rasa jemu dan dh takde kesan dah. habis madu sepah dibuang ... mcm kacang lupakan kulit pun ye jugak ... ahahhaha

Sorang member pernah bagitahu pengalaman dia pergi jumpa pakar kulit. katanya kita tak boleh guna sesuatu produk tu untuk jangkamasa yg lama. sampai satu tahap kita kena tukar. tak kira la produk apa sekalipun.

Aku plak sering bertukar produk muka terutamanya sebab jemu dan bosan. bukan sebab pakar kulit ke doktor atau kawan .. dr remaja hingga sekarang dah macam2 produk pencuci muka aku guna. pencuci muka pertama yg aku guna ialah eversoft. tube kaler hijau. then beberapa tahun kemudian aku tukar kepada ginvera, pastu biore, kemudian fair and lovely. aku pernah guna hazeline, dove, clean and clear, simple, new york skin solution, mary kay dan sekarang syahirah! tube kaler pink. tahun lepas guna syahirah tp tukar pencuci muka tube kaler biru lak. 

Mula2 guna sesuatu produk tu memang rasa perubahan dan perbezaan. lama kelamaan dah xde apa2. masalah kulit muka yg berjerawat, berminyak, kering  tu memang dh biasa. tp tak teruk sgt dan terkawal. oleh sebab dh 3 tahun guna syahirah, aku rasa tiba masa tuk tukar pencuci muka lain plak. disebabkan umur aku yg semakin meningkat, rasanya tak salah aku cuba pencuci muka safi rania.

Last week aku ke pasaraya tuk beli safi rania gold facial wash, aamboih ... boleh tahan mahal dia. memang la new york skin solution dan mary kay tu lagi mahal tp, itu produk dr luar. ni produk tempatan, senang dibeli di mana2 kedai, tp harga dia .... xleh blah ... hurmmmm ... mungkin sebab ada nano gold kot. gold la sangat kan ... 


Bye bye Shahirah ... thank you so much for being nice to me !!


Hi Safi rania ... nice meeting you then, hope we can attached nicely!!

No comments:

Post a Comment