Monday, January 21, 2013

Umrah

Niat di hati untuk pergi umrah dah lama tp hingga kini masih belum terlaksana ... hati meronta-ronta nak ke mekah tunaikan umrah ... Ya Allah Ya Tuhanku, panjangkan lah umurku dan murahkan lah rezeki untukku, semoga hambamu ini dapat jejakkan kaki ke tanah suci mekah untuk tunaikan umrah !! 

Setiap kali teringatkan umrah dan mekah, msti hati rasa sebak dan air mata bergenang ... aku begitu ingin dan rindu nak ke sana ... Ya Allah permudahkan lah niatku. Hantar la hamba mu ini ke mekah Ya Allah. Engkau la yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui ... Kasihani lah hambamu ini. Amin !!

Tahun ini seperti juga tahun2  sebelumnya, ibu dan bapa mertua akan ke mekah membawa rombongan umrah. Kali ni mereka akan berangkat pada 28 Jan 2013 ... 2nd trip nnt bulan mei .... seperti biasa bapa mertua akan buat majlis perjumpaan untuk jemaah .. seperti biasa juga perjumpaan itu akan diadakan di rumah. jadi aku akan membantu apa yg patut !!

Melihat pada riak wajah setiap orang yg nak pergi umrah, hati aku rasa sayu dan gembira. terdetik dalam hati, aku tekad suatu masa nnt aku akan ke sana ... harap sangat masa itu akan tiba !! perasaan cemburu juga ada bilamana melihat mereka begitu gembira dan tidak sabar2 untuk pergi. 


Inilah persiapan untuk jemaah umrah kali ni ... dapat hand luggage, dalam tu ada beg kecil, telekung tuk wanita dan kain ihram tuk lelaki. bestnyer la hai !! tak sabar nak pg umrah jugak .... huhuhuhu

No comments:

Post a Comment