Thursday, January 31, 2013

Rebate RM200

Akhirnya aku berjaya register rebat RM200. rebat ni aku gunakan tuk beli hp hadiah pd adik ipar yg dapat 8A PMR ... kanda la yg buat janji "kalau dapat 8A, nk bg samsung note". hamboih ... banyak duit??alih-alih, amekaw .. terkejut kanda bila adik dia betul2 dapat 8A.  

Setelah mendapat nasihat dan pendapat dr semua orang, kanda belikan juga hp tp bukan note la. mahal kot, mana la mampu nk beli walaupun Note I ... ahhaahh itu la padahnya kalau berjanji !! aku kesian pd kanda, nk marah pun ada ... lain kali jgn janjikan sesuatu yg tak mampu nk tunaikan!!

Disebabkan rasa kasihan pd kanda, aku terus bg cadangan tuk gunakan rebat RM200. ringan la sikit beban kanda. nak guna tuk diri sendiri, aku dh ada hp, br je beli tak sampai sebulan. 

Aku pun satu hal gak, tak nyempat-nyempat nk beli hp, kalau tunggu rebat, dah leh jimat RM200. RM200 cash tu leh wat beli HDD .... hurrrmmm, xpe la, anyway aku happy dapat ringankan beban kanda. ada juga hikmah di sebaliknya. 

Ni la hasilnya !! HTC Desire C



Harga hp ni sekitar RM700. then HTC ada buat promosi, dapat la kurang RM100. tolak dengan rebate, cuma perlu tambah RM400 saja lg. kanda keluarkan RM200 dan adik ipar sendiri keluarkan RM200. untuk screen protecter RM15 mintak drpd adik ipar lg sorang. so masing2 ada syer !!

Dapat free gift payung HTC, Cawan HTC dan juga Kalendar HTC. aku plak dapat sampul duit CNY HTC dan tune talk simpack. 

Sebenarnya, nasib baik la ada hp HTC ni. sebabnya semua kedai telco yg ditanya, semua takde stok. kalau ada pun I-Phone, HTC Butterfly dan smartphone yg mahal2. DIGI, CELCOM juga MAXIS sume hampeh. tetiba ada satu booth HTC dibuka dan tampal tentang rebate. kalau tak, terpaksa la pegi jejauh semata2 nk beli hp. dan adik ipar plak nasib baik dia leh consider hp HTC. sebab dia sebenarnya nk samsung atau sony yg harga RM800. demand jugak ... huhuhu




1 comment: