Thursday, October 27, 2011

TAKZIAH DAN AL-FATIHAH

SEMALAM AKU DIKEJUTKAN DENGAN BERITA KEMATIAN ABANG TIRI

Beliau ialah anak mak tiri aku yg bongsu, setahun lebih tua dr aku ... namanya Zainuddin ...

kami pernah membesar bersama2 ... sebelum masing2 membawa haluan hidup sendiri di perantauan ... sekian lama x jumpa arwah, lebih sepuluh tahun rasanya ... hari raya pun belum tentu dapat jumpa ... 

last jumpa arwah ialah sewaktu majlis kawin aku (majlis belah suami), arwah datang dengan isteri dan abang arwah ... abg piza.... 

arwah meninggal di Hospital TAR Klang jam 9.30 pg pada 26-10-2011 (rabu) ... jenazah dibawa dan ditanam di kelantan ... 

aku terkilan sebab kenduri dia di kelantan aku x dpt hadir ... kebetulan dia nikah bulan mac 2011.. selang sebulan dengan aku nikah ... dan terkilan lagi, arwah terlantar di hospital dah 2 minggu tapi xde sape yang inform ...

yang amat menyedihkan ialah, isteri arwah kini sedang hamil 3 bulan, dan beliau tidak bekerja ... x dapat aku bayangkan beban yg terpaksa beliau tanggung ... berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul ... 

aku sendiri tidak mampu nk tolong banyak melainkan mendoakan beliau dan mendoakan arwah ... AL-FATIHAH





No comments:

Post a Comment