Wednesday, September 7, 2011

My Wedding Pt 1

Lama sungguh penantian tuk masukkan entry berkenaan perkahwinan aku. Rasanya masih belum terlambat .. baru lapan bulan aku melangsungkan perkahwinan. Baru kini aku berpeluang tuk berkongsi saat-saat penuh bermakna dalam hidup aku. 

Tunggu punya tunggu gambar wedding dari official photographer iaitu abang aku sendiri, akhirnya baru sekarang aku dapat soft copy nyer. Pape pun x kisahlah, yg penting ada. So kat sini aku letakkan koleksi gambar-gambar detik bersejarah aku bertukar status dari bujang kepada berkahwin.

Kali ni aku malas nak bercerita panjang lebar. So biarlah gambar-gambar di bawah bercerita. Ini lah antara kenangan yang sempat dirakamkan oleh jurukamera. Aku sendiri pun bila tengok gambar2 ni baru aku sedar apa yang berlaku di sekeliling. Sebab pada masa kejadian aku di awang-awangan !! Bila korang berada di tempat aku baru korang faham apa yang aku rasa !!

Sedikit info untuk dikongsi :-

Tarikh nikah :: 30 Jan 2011 (Ahad)
 Tempat :: Dewan Solat Utama Masjid Putra, Putrajaya

MAJLIS AKAD NIKAH

Jurunikah :: Imam Ustaz Haji Abdul Manaf, Imam Besar Masjid Putra

 Saksi Pertama :: Bapa saudara aku belah ibu - Pak Da Mat

Saksi kedua :: Bapa saudara suami belah bapa - Pak Long

Wali :: Abang aku no 5 - Safawi

Pengantin Lelaki

Pengantin Perempuan
Bacaan doa oleh imam jurunikah setelah selesai akad nikah

 Hadirin mengaminkan doa



 Bacaan Taklik

 Tandatangan borang taklik





 Penyerahan Mas Kahwin

Menunaikan solat sunat setelah selesai semua urusan akad nikah


Cincin Nikah

 Sarung cincin sesi membatakan air sembahyang






No comments:

Post a Comment