Friday, August 17, 2012

Bye bye Ramadhan ... semoga berjumpa lagi

Sedar atau tidak, suka atau sedih, yang pasti tetap pasti. Lusa yg nyata sudah 1 Syawal ... bermakna hari esok hari terakhir ramadhan, hari terakhir umat islam berpuasa. 

Aku sebenarnya rasa gembira sebab nak raya, yang penting tahun ni balik kampung halaman. Tapi hari ni hati aku tetiba rasa sebak dan sedih sebab akan tinggalkan ramadhan. Tinggal sehari je lagi puasa, rasa macam cepatnya masa berlalu. 

Terdetik di hati, adakah amalan aku di sepanjang ramadhan ini cukup dan diterima oleh Allah swt??? Agak-agak aku berkesempatan ke untuk bertemu ramadhan akan datang?? 

Aku berdoa agar tahun depan aku masih berkesempatan untuk bertemu ramadhan dan berpuasa sebulan. Juga semoga tahun depan aku dapat melipatgandakan lagi amalan. InsyaAllah. 

No comments:

Post a Comment