Monday, October 7, 2013

Selamat berjuang !!!

Sudah sebulan pemergian hairi adik iparku ke jordan, menuntut ilmu usuluddin di universiti mu'tah, jordan. rasa macam baru semalam aje dia pergi meninggalkan keluarga. rasa sedih masih lagi menyelubungi kami. kami sekeluarga sangat merinduimu, terutama ibu ... dalam tempoh itu ada beberapa kali ibu dan hairi berborak melalui skype. betapa rindu dan sayangnye seorang ibu pada anak. demi segulung ijazah, anak dan ibu terpaksa berpisah. kalau difikirkan memang normal la kan, dah rezeki hairi dpt belajar di luar negara, entah kenapa aku rasa tersentuh dan bila fikir secara mendalam, itu lah pengorbanan. 

Yang aku respek seorang yang bernama hairi, dia memang tahu apa yg dia mahu, dan dia berusaha capai apa yg dia mahu ... dia sendiri nampak kemana hala tuju yg dia impikan. walaupun abah sendiri cuba tuk ubah pendirian dia, tp akhirnya abah akur dengan kesungguhan hairi. dan sekarang dia sedang berjuang tuk mencapai impiannya. ibu abah dan keluarga mendoakan yang terbaik untuk hairi. kenapa hairi memilih jordan??? jawapannye dia lebih suka belajar dengan guru berbanding belajar dengan buku. 

Hairi yg aku kenal mmg seorang yg bijak .... anak yang taat ... adik yang penyayang ... kawan yang baik dan dia seorang yg sederhana dan sporting. terdetik di lubuk hati aku, kalau la aku memiliki anak seperti hairi, alangkah bahagianya seorang ibu... teringat kata-kata hairi yg buat aku menangis ... "saya ke jordan bukan sebab saya hebat, bukan sebab saya dah pandai. tapi saya ke jordan sebab saya nak jadi hebat dan saya nak jadi pandai. sekiranya ibu dan abah tiada, biarla ada seorang di kalangan adik beradik yang ikut jejak abah dan boleh meneruskan legasi abah. saya nak jadi orang yang boleh hantar ibu abah ke syurga."  


Di majlis kesyukuran 



Di KLIA ...







No comments:

Post a Comment